Ts12 Examinationsarbete

Idag har verkligen varit en inspirerande & givande dag
Vi hade möjlighten att få lyssna på Ts12 examensarbete
Alltså klassen som går ett år tidigare än oss, som slutar nästa vecka & ska nu ut i arbetslivet
I alla fall, det var en väldigt kul dag med många väldigt bra presentationer
Det handlade om olika utvecklingsstategier
De har varit ute på sin sista LIA precis, och på de företaget hittat olika grejor att utveckla
Många var bra, men det var några som hade riktigt bra idéer
Nästa så jag hade velat kopiera en del & sno & göra till verklighet
Så bra var vissa ;)
Vi fick höra om allt från precis blivit butikschef, ledarskap, marknadsföring, forum & bokningsprogram, nya medel för att nå ut, förslag på nya bonuscheckar, hemsidor till företag och ansvarfull och hållbar turism
Jag vet inte hur mycket jag får skriva om allt här?
Men vi fick ta del av lite gott & blandat helt enkelt!
Det jag tyckte många i Ts12 gjorde bra som skiljer sig lite från vår klass är:
-Proffsiga presentationer, kändes som de gjort de här några gånger..
-De var lugna när de presenterade, kändes avslappnande
-Ingen stress, inte pratade fort
-Det var många som pratade helt utantill utan papper, visade att de kunde sin grej
-Proffsiga på opponering, ställde "rätt" & relevanta frågor (ingen som hackade)
utan mer hjälpte till att få fram det bästa från arbetet
Plus att de som svarade på opponeringen gav bra svar, ingen som slingra sig från någon fråga
·
Själva tryggheten i att presentera tyckte jag de skiljde sig väldigt mycket från vår klass
Men också opponeringen väldigt mycket
Det är fortfarande en del i klassen som inte vet riktigt hur det går till
Det handlar inte om att trycka ner någon, deras arbetet och inte heller att var otrevlig
utan att hjälpa till att få fram det som kanske fattas i arbetet,
förtydliga det som är oklart, luddigt eller felskrivit
Hoppas alla tar lärdom av Ts12
Alla vill vi bättre & bättre
Förhoppingsvis om ett år när vi tar examen är vi llika bra
Vi har ju faktiskt ett år kvar till vi är färdigslipade diamanter
Jag hoppas andra halvan av klassen imorgon får lyssna på lika bra presentationer som vi fick idag
·
Med stor inspiration från Ts12 idag, vill jag önska alla lycka till i livet!
Jag & duktiga Jasmine (Pratade om Utvecklingsplan för Via Travel)
Tyvärr blev det inte så mycket bilder (eller inga bra bilder, mest suddiga)
Men här sitter alla & laddar:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0