Framtiden är ljus

Hej hopp! Nu sitter jag hemma i Glumslöv & ska alldeles strax sätta igång & PLUGGA
Men först tog jag mig en genomkörare med lilla elefantungen
Tror mamma blir gladare av att komma hem till ett nystädat hem
Hon kommer nog hem nu i eftermiddag så därför ville jag vara här idag :)
Dessutom har jag fått för mig att jag pluggar bättre här..
Dessa dagarna har det varit dålig uppdatering..
Jag kämpa nu de sista vecorna med företagsekonomin
Tenta på måndag, så idag blir de intensivplugg som gäller
Hade dock en liten paus från ekonomin i veckan & hade besök av två gästföreläsare
En som kom från Mc Donald's & snackade om franchising
& en från SHR (Sveriges hotell & restaurang företagare)
Det var väldigt intressant att lyssna på donken & jag kommer inte alls ha så
mycket ångest längre om jag skulle få för mig att äta där
 Han från SHR var riktigt bra & dessutom en fröjd för ögat, haha
Alltid kul med föreläsare som både är bra & ser bra ut ;)
Han pratade bla. om att vi har valt att arbeta i världens mest omtyckta bransch
& den snabbast växande näringen (besöksnäringen)
& besöksnäringen ger många karriärvägar
Vilket vi visste om sen inann, men alltid bra att påminnas
Det ger mig ytterligare än tankeställare på att jag verkligen valt rätt utbildning
Det ser ljust ut för oss TS:are , vilket känns otroligt skönt

Vi har ett genuint intresse av att arbeta med människor för människor

Det jag älskar med branschen jag valt är att den erbjuder bl.a.
Många karriärvägar
Spännande miljöer
Möjlighet att jobba över hela världen

Också fick jag en tankeställare till när han sa att vi aldrig kan ha en dålig dag
Alltså, klart vi kan men aldrig på vårt arbete. Vi är omringare av människor i positivanda
och för oss det handlar om att gå in i rollen & kliva "on stage"
Det tyckte jag kändes skitbra. För vem vill liksom inte vara stjärna varje dag ;)
Äh, verkligen himla bra föreläsning
Igår eftermiddag blev det en riktigt lång skön promenad i underbara solen på 1 mil
Helt fantastiskt runda enda till jag & min pojkvän börja tjavsa om vilken väg vi skulle gå
Så sjukt jäkla onödigt, haha..



men men , nu måste caveman tillbaka till sin grotta
 för att djupdyka i ekonomin!

Ha en fantastisk dag lovers!


Kommentarer
Postat av: Mackan

Bra sagt Lang!

2012-03-09 @ 12:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0