Studiebesök på hotell i Helsingborg!

Idag blev det hemmaplan för oss Helsingborgare
Vi har varit på studiebesök på tre olika hotell
Marina Plaza, Hotell Maria och Duxiana
Tre helt olika hotell. Ett stort, ett litet & ett mittemellan
Lite besviken på Marina Plaza
Jag har varit där så mycket på konferenser & affärspresentationer
Idag blev jag inte lika imponerad. Hon som visade oss runt kunde inte deras affärsidé
Inte heller vad de omsätter eller vad de har för revpar. Vi som precis läst företagsekonomi
tycker det här med siffror & nyckeltal är kul nu när vi kan det
Men det blev en liten besvikelse när hon inte kunde svara på våra frågor
Vi fick inte se något rum heller. Det var nog för därvar fullt. Vilket iofs är jättebra för dem
För övrigt är det hotellet superfint, stort & perfekt läge
·
·
Efter Plaza begav vi oss till Hotell Maria
Ett litet hotell med 15 rum
Det var från början en gammal, väldigt sleten fastighet som
totalrenoverades för typ sjutton miljoner
wow, det låter galet, men det går med vinst
Det som var så häftigt med de hotellet var att alla rummen var olika
Allt från barrockstil till 80-tals rum, discorum och 50-tals rum. Coolt!
·
Kärleken flödade inne på mysiga hotell Maria ;)
·
Sista stoppen var på vår kurshandledare Johans hotell. Duxiana!
Vi fick se de berömda DUX-sängarna & några var tom tvungna att provsitta
Men de fick allt stryka till lakanen efter sig :P
Det var ett väldigt trevligt & fint hotell där mycket projekt är pågång, spännande!
Kul att få se hotellen idag. Framför allt Duxiana som vi utgår mycket från i skolan nu
Det var väldigt givande, inspirerande & tror det är bra att ha sett lite olika hotell
nu när vi håller på att starta "eget"
·
Nu ännu en ledig eftermiddag
Åh, jag är inte van vid det. Känns konstigt!
Jag har alltid så mycket projekt för mig & tycker om när det händer grejor runt om mig
Men vad händer nu?
Plugga , träna, väla, städa,  ut & gå?
A whole afternoon to kill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0