En månads hotellpraktik

Det är så härligt nu när våren har kommit
(Dock ska det snöa imorgon. Hoppas det är ett skämt)
Många i klassen går ut & sätter sig i pauserna
Underbart med sol & värme tycker jag!
·
Den senaste veckan har varit väldigt blandad med
studiebesök, teori & gästföreläsare
Det är bl.a. det jag gillar med denna utbildningen, att det blandas med lite av varje
Jag tror vi lär oss bäst utav det
I fredags gick vi genom ett annat bokningssystem, hotsoft.
Det verkade lite lättare än Opera. Synd jag inte ska ha det på min praktik bara..
Men i framtiden kanske, vem vet? :)
I fredags var det även sista dagen vår lilla sekt var samlad
På måndag är alla splittrade & kommer vara ute på LIA (lärande i arbete) i fyra veckor
Jag tror det kommer bli fyra väldigt intressanta, spännande & givande veckor
Många i klassen är ute på sin favorit-LIA & har superhöga förväntningar
Så jag önskar alla otroligt lycka till
Faktiskt trodde inte jag hotell var något jag skulle kunna tänka mig att jobba
inom efter utbildningen. Men under de två första veckorna i kursen har jag verkligen fått mersmak
Det ska bli kul att nu få testa på olika arbetsuppgifter inom hotell
Kanske fastnar jag för något? Det ska bli kul att få omsätta de teoretiska kunskaperna i praktiken nu :)
Så de kommande veckorna blir det uppdatering från Elite hotell i Malmö
Både Plaza & Savoy. Lyxigt att få se & praktiserna på två hotell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0