Jag drunknar snart..

Okej, så min hjärna är inställd på:
Företagsekonomi Företagsekonomi Företagsekonomi
Om livet ändå vore lite lättare alltså..
Det är nu jag tänker på min slide som jag har här uppe på bloggen:
Don't wish it was easier, wish you were better!
Oh, that's me right know!
Jag försöker verkligen, jag vill så gärna förstå
Tycker verkligen detta är så intressant & vet att jag kan ha stor nytta av detta i mitt liv
Men varför vill inget fastna i min hjärna?
Det är totalt kaos inne i min hjärnkontor nu
hum, ja wish me luck.. Vi har test-tenta på fredag
Tur det bara är testtenta och inte betygssättning på den *phu..
För övrigt går vår restaurang väldans bra faktiskt
Tog hem 2/2 catering uppdrag under sommarhalvåret
och även bäst ölförsäljning
Hade även prickat in rätt antal personal som behövdes
Men framför allt, gick plus & inte minus. Bara svarta siffror
Bra jobbat gruppen! Vi får glädjas lite åt det som går bra
Men nu tillbaka till mattetalen, resultaträkning, balansräkning, nyckeltal och allt vad det heter?
Imorgon har vi deadline 23:59, då ska vi lämna in uppgifter om kvaltal 4, alltså hösten
Nu ska vi kämpa för att få ett hotell
Ska bil spännande att se om vi lyckas buda rätt eller inte?
Håll tummarna!
Här är ett exempel hur det ser ut om dagarna:

Kommentarer
Postat av: Anna

Ah Emma vi är grymma! Du är verkligen duktig. Jag pallar inte mer idag. Nu går jag och lägger mig och kämpar imorgon istället. Sov gott!

2012-02-21 @ 22:18:45
URL: http://annananaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Detta fixar du snäckan :) Vet lite hur det känns. När vi sitter på våra platschefsmöte, snackas det för jämnan om nyckeltal och kostnader för allt, allt, allt...allt... Jag bara sitter och ler, ser intresserad ut och hoppas innerligt jag inte får massa frågor som jag inte kan besvara :) De här med nyckeltal är inte lätt alltid.. Man vill fatta, men samtidigt som man tror man kan minns man inte hur man tänkte timmen innan. Jag hoppas det fastnar mer för dig än för mig.. Jag är helt slut efter 2 dagars konferens.... :)) Ett tipps är att alltid ha charmen med dig ;) å det har du, hihihi. Skämt & sido... Detta

fixar du. Lycka till på fredag! Kramisar

2012-02-21 @ 22:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0