Våga

Han är så vis den där Gandhi. Min största svaghet är att jag bryr mig för mycket om vad andra tycker om mig. Jag är väldigt stark som person men jag gillar inte att göra fel eller vara osäker. Jag bryr mig för mycket om vad som är rätt eller fel. Sedan blir jag svag och feg. Mitt mål är att våga mer. När det gäller det mesta. Min rädsla har satt stopp för mig så många gånger. Vågar jag inte, utvecklas jag inte.
Jag förstår inte varför jag bryr mig så mycket? Jag vill vara en god människa och alla till freds. Men jag måste släppa den tanken. Förmodligen älskar inte alla mig. Men det får jag leva med, för jag vet samtidigt att tar jag inga risker så kommer jag ingenstans här i livet.
Så nu ska jag Emma Lang, stå upp för mig själv mycket mer. Våga vara ärlig mot mig själv och andra, våga ta konflikter, och våga stå upp för mig själv i situationer där jag behöver det.
Jag vet som sagt att jag är stark som person och det är ingen och inget som kommer krossa mig. För i slutendan handlar det oftast inte om hur att göra rätt eller fel, det handlar om att göra det. Det handlar inte heller om hur många gånger jag blir slagen till botten. Det handlar om hur många gånger jag reser mig upp igen och kämpar vidare.
Love Life, Be brave!

Kommentarer
Postat av: Anna

ÅH sjukt bra skrivit fina Emma! Känner verkligen igen det som du skriver!

2011-12-11 @ 20:41:00
URL: http://annananaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0