1 månad kvar....

..idag till jag åker till Kina!
Kommer bli den häftigaste resan på länge
Så passande att jag jobbade med en Kines igår på Elite
Haha, han hette Pan & var så rolig
Alltså vilken kille
Pan: "Vill du jobba på hotell?"
Jag: "Ja, kanske. Det är kul att prova på att vara här för att se om det är något för mig"
Pan: "Jag rekomenderar dig verkligen inte att göra det"
Haha, nähä? Det kändes ju bra..
Igår var jag iallafall Queen of the minibar!
Nä, jag drack inget!
Men jag kollade minibaren på hela Savoy & hela Residens
På kvällen hade jag och Pan hand om konferensen
Mycket springande mellan alla hotellen, men det gillar jag!
Gött och få röra på sig lite
I alla fall.. Jag tog självklart tillfället i akt & snackade massa Kina med Pan
Jag berättade att jag skulle till Shanghai och Kunming
Här kommer en lite konversation
·
Pan: "Ska du till Shanghai? Jag gillar inte Shanghai, jag kommer från Peking
Du vet Peking är som Stockholm. Vi är huvudstaden & vill inte blanda oss med andra
Vi gilla inte Shanghai. Shanghai är mer stort med nationaliteter där, och de är mycket rikare."
Jag: "vad kan du rekommendera för mat?"
Pan: "Pekinganka"
Jag: "Men jag ska ju till Shanghai. Finns det där?"
Pan: "Ah, just det. Du ser jag älskar peking. Men kanske kan du hitta pekinganka på någon restaurang"
Jag: "Jaha, men jag har hört att det är lätt att vara glutenintolerant i Kina"
Pan: Oh neeeej, herregud. Där är mjöl i allt. Alla rätter har såser som är mjöl i.
Jag:"Jag får väl leva på ris då"
Pan: "Ja, det är svårt för dig. Men vad ska du göra i Kina?"
Jag: "Jag ska sjunga. Jag ska dit med min kör, så vi har mycket jobb att göra. Vi ska sjunga på kinesiska"
Pan:" Va,allvar. Så coolt. Sjung för mig?
Ja jag försökte de två första raderna i en låt, hahahaha
Alltså, katastrof. Förstår inte hur jag ska kunna detta utantill om en månad
Måste ÖVA!
Men det är lättare när vi sjunger alla tillsammans, och med musik till också
Jag:" Alla kineser kommer ju skratta åt oss. Vi kan ju inte kinesiska"
Pan: "Ja jag tror de kommer skratta"
Jag: "Haha, jaha. schysst!"
Pan: "Nej, inte för att de tycker de är kul. För ni är duktiga och försöker"
Jag: "Men tror du de kommer förstå? Jag tycker kinesiska är svårt. Har ni inte många olika dialekter?"
Pan: "Asså, skämtar du? Typ över en miljard"
Jag: "Oh my god, jaja vi får hoppas på det bästa"
·
Åh, det var så fantastiskt roligt att jobba med Pan igår
Denna killen altså, så sjukt rolig
Är tjugofem år & lever på sin pappas pengar
Väldigt öppen & snackar ner alla kineser
Jag: "Varför snackar du ner alla kineser?"
Pan: "Vaddå, jag är inte som dem"
Haha, okej?
·
Äh, det kommer bli en fantastisk resa
Mycket jobb & många timmars sångträning
Men det kommer vara värt allt
Lång resa, mycket jobb, lite fritid, men mycket upplevelse
:)
Soon soon soon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0